Παρασκευή 5 Ιουνίου 2026

Σχέδιο Δράσης: «Ανακαλύπτω την Πόλη μου»

 Σχέδιο Δράσης: «Ανακαλύπτω την Πόλη μου»


Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το Σχέδιο Δράσης με τίτλο «Ανακαλύπτω την Πόλη μου», το οποίο εντάσσεται στον άξονα «Σχολείο και Κοινότητα». Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν η ενίσχυση της σύνδεσης των μαθητών με το τοπικό τους περιβάλλον, μέσα από βιωματικές, διερευνητικές και συνεργατικές δραστηριότητες.


Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα την πόλη τους, τα βασικά χαρακτηριστικά της, την ιστορία, τον πολιτισμό και τη λειτουργία της. Μέσα από οργανωμένες δραστηριότητες εξερεύνησης και παρατήρησης, εντόπισαν σημαντικά σημεία αναφοράς, μέσω οπτικού υλικού και με τη βοήθεια του υπολογιστή για να συλλεχτούν οι πληροφορίες και να γνωρίσουμε σημαντικά σημεία της πόλης όπως το δημαρχείο, το νοσοκομείο, τη βιβλιοθήκη, τα πάρκα, τις εκκλησίες και άλλες σημαντικές δημόσιες υπηρεσίες και δομές.


Παράλληλα, τα παιδιά κατανόησαν βασικές λειτουργίες της πόλης και τον ρόλο σημαντικών θεσμών και επαγγελμάτων, όπως του Δήμου, της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και των επαγγελματιών υγείας. Γνώρισαν στοιχεία της τοπικής ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς μέσα από την επαφή τους με μνημεία, μουσεία και τοπικές πολιτιστικές εκδηλώσεις.


Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην εξοικείωση των μαθητών με έννοιες όπως η γειτονιά, ο χάρτης και ο προσανατολισμός στον χώρο, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων παρατήρησης και κατανόησης του περιβάλλοντός τους. Παράλληλα, καλλιεργήθηκε η υπευθυνότητα και ο σεβασμός προς τα δημόσια αγαθά, καθώς και η αναγνώριση της προσφοράς των ανθρώπων που εργάζονται καθημερινά για την εύρυθμη λειτουργία της πόλης.


Οι μαθητές εξέφρασαν τις εμπειρίες και τις γνώσεις τους μέσα από ποικίλες καλλιτεχνικές δημιουργίες εμπνευσμένες από την πόλη τους, ενώ συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε παιχνίδια ρόλων, αναλαμβάνοντας τους ρόλους του δημάρχου, του πυροσβέστη, του γιατρού και άλλων επαγγελματιών που συμβάλλουν στην καθημερινή ζωή της τοπικής κοινωνίας.


Η υλοποίηση του σχεδίου δράσης συνέβαλε ουσιαστικά στην ενδυνάμωση της σχέσης των μαθητών με τον τόπο τους, στην καλλιέργεια της ενεργού πολιτειότητας και στην ανάπτυξη θετικής στάσης απέναντι στο κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον στο οποίο ζουν.


Παρατίθενται παρακάτω σχετικές φωτογραφίες από τις δράσεις και τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος.









Τρίτη 26 Μαΐου 2026

ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

 Με μεγάλη χαρά το τμήμα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου μας οργάνωσε αθλοπαιδιές στην αυλή του σχολείου, προσφέροντας στα παιδιά στιγμές χαράς, συνεργασίας και δημιουργικής άθλησης!








Οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν σε δύο διασκεδαστικές δραστηριότητες λεπτής κίνησης και ομαδικού πνεύματος. Στην πρώτη δοκιμασία, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και προσπάθησαν να μεταφέρουν με μια μυγοσκοτώστρα όσο το δυνατόν περισσότερα μπαλάκια από το ένα καλαθάκι στο άλλο, διασχίζοντας την αυλή με προσοχή και ταχύτητα. Στόχος ήταν να γεμίσουν το καλάθι της ομάδας τους με τις περισσότερες μπάλες, καλλιεργώντας παράλληλα τη συγκέντρωση, τον συντονισμό κινήσεων και τη συνεργασία.


Στη δεύτερη δραστηριότητα, οι ομάδες κλήθηκαν να “σώσουν” όσο περισσότερο νερό μπορούσαν! Με τη βοήθεια σφουγγαριών, τα παιδιά μετέφεραν νερό από ένα μπολ σε άλλο, που βρισκόταν στην απέναντι πλευρά της αυλής. Μέσα από το παιχνίδι, εξάσκησαν τη λεπτή κινητικότητα, την ομαδικότητα και την επιμονή τους, ενώ φυσικά διασκέδασαν ιδιαίτερα.


Οι αθλοπαιδιές ολοκληρώθηκαν με χαμόγελα, ενθουσιασμό και δυνατά χειροκροτήματα για όλες τις ομάδες, καθώς για εμάς νικητές ήταν όλα τα παιδιά που συμμετείχαν με κέφι και συνεργασία!

Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό


Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό τα νήπια του σχολείου μας επισκέφθηκαν το συστεγαζόμενο 3ο Δημοτικό Σχολείο, στο πλαίσιο των δράσεων για την ομαλή μετάβασή τους στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα.










Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ Δημοτικού υποδέχθηκαν τα παιδιά του Νηπιαγωγείου με χαμόγελα, ζεστασιά και πολλή αγάπη, δημιουργώντας από την πρώτη στιγμή ένα φιλικό και ασφαλές περιβάλλον. Τα νήπια είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις αίθουσες διδασκαλίας, να δουν από κοντά τα βιβλία, τις κασετίνες και τις καθημερινές σχολικές δραστηριότητες των παιδιών της Πρώτης Δημοτικού, ενώ συζήτησαν μαζί τους για τη νέα σχολική εμπειρία που τα περιμένει.

Μέσα από όμορφες και δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά ενημερώθηκαν για το πρόγραμμα και τη λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου, γνώρισαν την έννοια του ωρολογίου προγράμματος και έμαθαν πως, εκτός από τη δασκάλα της τάξης, στο σχολείο συμμετέχουν και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, όπως μουσικής, εικαστικών και φυσικής αγωγής, που κάνουν τη σχολική ζωή ακόμη πιο ενδιαφέρουσα και δημιουργική.

Η επίσκεψη συνεχίστηκε στο γυμναστήριο του σχολείου, όπου πραγματοποιήθηκαν αθλητικές δραστηριότητες και παιχνίδια γνωριμίας με μπάλες και μπαλόνια. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, συνεργάστηκαν, γέλασαν και χάρηκαν κάθε στιγμή της εμπειρίας. Η χαρά και η ανυπομονησία τους για το “μεγάλο σχολείο” ήταν πραγματικά απερίγραπτες!

Στο τέλος της συνάντησης, οι μαθητές της Α’ Δημοτικού προσέφεραν στα νήπια ένα ξεχωριστό χειροποίητο δωράκι, φτιαγμένο με πολλή φροντίδα και αγάπη, αφήνοντας τις πιο γλυκές εντυπώσεις σε όλους.

Τέτοιες δράσεις συμβάλλουν ουσιαστικά στην ομαλή προσαρμογή των παιδιών στο νέο σχολικό περιβάλλον, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας, συνεργασίας και συνέχειας στη μαθησιακή τους πορεία.

Επίσκεψη στο Φρούριο Καζάρμα

 Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης του σχολείου μας και των δραστηριοτήτων γνωριμίας με την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας, το νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο ιστορικό Φρούριο Καζάρμα της Σητείας.

Κατά την επίσκεψή μας, η ξεναγός μάς υποδέχτηκε με χαρά και μας μίλησε για την ιστορία του φρουρίου. Τα παιδιά έμαθαν πως η ονομασία «Καζάρμα» προέρχεται από την ιταλική λέξη που σημαίνει «το σπίτι του στρατιώτη». Με απλό και κατανοητό τρόπο, η ξεναγός μάς ταξίδεψε πίσω στον χρόνο και μας εξήγησε πώς οι άνθρωποι προστάτευαν παλιά την πόλη από τους πειρατές και τους εχθρούς.







Περιηγηθήκαμε στους χώρους του φρουρίου, παρατηρήσαμε τις αποθήκες, τα πέτρινα τείχη και τα παράθυρα από όπου οι φρουροί παρακολουθούσαν τη θάλασσα και την πόλη. Τα παιδιά άκουσαν με μεγάλο ενδιαφέρον πληροφορίες για τον τρόπο που γίνονταν οι μάχες εκείνα τα χρόνια και εντυπωσιάστηκαν από την αρχιτεκτονική και τη θέα του κάστρου.

Η επίσκεψη αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία μάθησης, καθώς τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά ένα σημαντικό μνημείο της περιοχής μας, να έρθουν σε επαφή με την τοπική ιστορία και να συνδέσουν τη γνώση με τη βιωματική εμπειρία.

Περίπατος στην πόλη μας – Γνωρίζοντας τη Σητεία μας

 

Στο πλαίσιο του φετινού σχεδίου δράσης του σχολείου μας με τίτλο: ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΟΥ , ΑΞΟΝΑΣ: ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, η γνωριμία με τον τόπο μας είναι κυρίαρχος στόχος, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας πραγματοποίησαν έναν όμορφο περίπατο στην πόλη της Σητείας,  με σκοπό να γνωρίσουν καλύτερα τη γειτονιά και τα σημαντικά σημεία της πόλης μας.






Ξεκινήσαμε από το σχολείο μας, στην περιοχή Κόκκινα, το πιο ψηλό σημείο της Σητείας, και περπατώντας με προσοχή και ασφάλεια κατηφορίσαμε προς το κέντρο της πόλης και το λιμάνι. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής τα παιδιά παρατηρούσαν το περιβάλλον γύρω τους, συζητούσαν για όσα έβλεπαν και χαιρετούσαν με χαρά τους ανθρώπους της πόλης.

Φτάνοντας στο λιμάνι, επισκεφθήκαμε τον αγαπημένο χώρο με τις πάπιες, δίπλα στη μικρή διαμορφωμένη λίμνη με τους βράχους. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν βλέποντας τις πάπιες να κολυμπούν και έμαθαν πως οι κάτοικοι και οι περαστικοί τις φροντίζουν και τις ταΐζουν καθημερινά. Η εικόνα της λίμνης και η επαφή με τη φύση πρόσφεραν στα παιδιά στιγμές χαράς, ηρεμίας και παρατήρησης.

Εκεί καθίσαμε όλοι μαζί και απολαύσαμε το κολατσιό μας, μέσα σε ένα όμορφο και φιλόξενο περιβάλλον. Η βόλτα μας ολοκληρώθηκε με πολλά χαμόγελα, όμορφες εμπειρίες και ενθουσιασμό από τα παιδιά, τα οποία πέρασαν υπέροχα και χάρηκαν ιδιαίτερα τη γνωριμία τους με την πόλη μας.

Δευτέρα 25 Μαΐου 2026

 

15 Μαΐου – Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας



Στo Τμήμα Ένταξης του σχολείου μας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας, διαβάσαμε στην τάξη το συγκινητικό βιβλίο «Και η αγάπη; Σε ποιο σπίτι μένει;» της Φρόσως Φωτεινάκη. Ένα βιβλίο γεμάτο τρυφερότητα και ευαισθησία, που μας βοήθησε να προσεγγίσουμε ένα θέμα δύσκολο αλλά πολύ σημαντικό: πώς βιώνει ένα παιδί τον χωρισμό των γονιών του και πώς συνεχίζει να αισθάνεται την αγάπη και από τα δύο σπίτια.

Μέσα από την ιστορία συζητήσαμε για τα συναισθήματα των παιδιών, για τη στενοχώρια που μπορεί να φέρουν οι αλλαγές, αλλά και για τη δύναμη της αγάπης που δεν χωρίζεται ποτέ. Γιατί, ακόμη κι όταν οι γονείς ζουν σε διαφορετικά σπίτια, η αγάπη τους για το παιδί παραμένει δυνατή και ενωμένη.

Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε μια βιωματική δράση εμπνευσμένη από το παραμύθι. Δύο παιδιά στάθηκαν στις άκρες ενός σχοινιού κρατώντας το στα χέρια τους. Πάνω στις μπλούζες τους υπήρχε από ένα σπίτι: το σπίτι της μαμάς και το σπίτι του μπαμπά. Το σχοινί που ένωνε τα δύο σπίτια συμβόλιζε τον δεσμό της αγάπης που δεν κόβεται ποτέ.

Ένα-ένα τα παιδιά της τάξης πλησίαζαν και κρεμούσαν πάνω στο σχοινί από μία καρδιά. Κάθε καρδιά συμβόλιζε την αγάπη, τη φροντίδα, τη ζεστασιά και τις όμορφες στιγμές που μπορεί να υπάρχουν σε κάθε οικογένεια και σε κάθε σπίτι. Σιγά σιγά το σχοινί γέμισε καρδιές και έγινε μια μεγάλη αγκαλιά αγάπης που ένωνε τα δύο σπίτια.

Μέσα από αυτή τη δράση καταλάβαμε πως η αγάπη δεν μοιράζεται στα δύο και δεν χάνεται όταν αλλάζει ένα σπίτι. Αντίθετα, γίνεται μια αόρατη κλωστή που ενώνει τις καρδιές των ανθρώπων που αγαπιούνται.

Μιλήσαμε ακόμη για τις διαφορετικές μορφές οικογένειας και συνειδητοποιήσαμε πως κάθε οικογένεια είναι μοναδική και ξεχωριστή. Όλες όμως έχουν κάτι κοινό: την ανάγκη για αγάπη, αποδοχή, φροντίδα και ασφάλεια.

Και όπως πολύ όμορφα είπαν τα παιδιά:
«Σπίτι είναι εκεί που νιώθεις καλά, ασφάλεια και αγάπη!»

Γιατί τελικά η οικογένεια δεν βρίσκεται μόνο σε έναν χώρο ή σε τέσσερις τοίχους. Βρίσκεται στις καρδιές των ανθρώπων που μας αγαπούν αληθινά.

Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2026

FAST HEROES 112 : ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΑΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ!!!!!!! ΤΗΝ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΠΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΙΑΓΙΑΔΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ

 

Αφιερωμένη η μέρα μας στη διάσωση των παππούδων και των γιαγιάδων!!
Σήμερα έγινε η παρουσίαση των ηρώων του προγράμματος Fast Heroes – 112, με βασικό στόχο την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση των παιδιών σχετικά με το εγκεφαλικό επεισόδιο και τη σωστή αντίδραση σε περίπτωση ανάγκης.

Μέσα από συζήτηση τα παιδιά γνώρισαν την έννοια του «δικτύου ασφαλείας» . Ποιους εμπιστευόμαστε και με ποιους είμαστε ασφαλείς. Τονίστηκε ότι βασικά μέλη του δικτύου ασφαλείας είναι η μαμά και ο μπαμπάς και, αμέσως μετά, οι φροντιστές γιαγιά και παππούς. Έγινε επίσης αναφορά σε θείες και θείους, καθώς και στους εκπαιδευτικούς στο σχολείο.

Στη συνέχεια αναλύσαμε τι είναι το εγκεφαλικό επεισόδιο, με τρόπο απλό και κατανοητό. Εξηγήσαμε την λειτουργία του εγκεφάλου και τον συνδέσαμε με την λειτουργία ενός «πίνακας ελέγχου», όπως αυτός που υπάρχει στα αεροπλάνα: από εκεί γίνεται ο συντονισμός όλων των κινήσεων και λειτουργιών. Αν κάποιο από τα «λαμπάκια» του πίνακα δεν ανάψει σωστά, τότε εμφανίζονται δυσκολίες και επιπτώσεις στο σώμα.

Η ενημέρωση επικεντρώθηκε στις τρεις βασικές επιπτώσεις του εγκεφαλικού επεισοδίου, όπως αυτές παρουσιάζονται μέσα από τους τρεις ήρωες του προγράμματος Fast Heroes:
η πρώτη επίπτωση είναι να στραβώσει το στόμα,
η δεύτερη επίπτωση είναι να παραλύσει ένα χέρι ή ένα πόδι,
και η τρίτη επίπτωση είναι να μην υπάρχει σωστή- κατανοητή ομιλία.

Στο πλαίσιο της δράσης πραγματοποιήθηκε βιωματική δραστηριότητα προσομοίωσης: κατασκευάστηκε μια μικρή μακέτα κινητού τηλεφώνου και, μέσα από τραγουδάκι και μουσικοκινητική δραστηριότητα με ρυθμό βήματος, τα παιδιά έμαθαν τον αριθμό 112 και το πράσινο κουμπί της κλήσης.
Η δράση ολοκληρώθηκε με θεατρικό παιχνίδι. Η εκπαιδευτικός υποδύθηκε τη γιαγιά που παθαίνει εγκεφαλικό επεισόδιο και τα παιδιά, με τη σειρά τους, έπαιξαν τον ρόλο του παιδιού που αντιδρά: ελέγχει με το δάχτυλό του αν η γιαγιά έχει αναπνοή και στη συνέχεια καλεί στο 112.

Γιατί στο σχολείο δεν μαθαίνουμε μόνο γράμματα και αριθμούς, αλλά κρατάμε τα παιδιά από το χέρι και τα προετοιμάζουμε, με γνώση, ενσυναίσθηση και αγάπη, για τη ζωή εκεί έξω — εκεί όπου ακόμη και ένα μικρό παιδί μπορεί να γίνει ήρωας.























ΗΤΑΝ ΑΡΧΕΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ..ΟΤΑΝ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΑΣ ΜΠΙΣΚΟΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟΛΙΣΑΜΕ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ ΜΑΣ : ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ

 

Η γιορτινή μας μέρα ξεκίνησε με μια αγαπημένη δραστηριότητα: την παρασκευή χριστουγεννιάτικων μπισκότων! Τα παιδιά φόρεσαν τις φανταστικές - αόρατες ποδιές και καπέλα του σεφ , άνοιξαν τη ζύμη και με χριστουγεννιάτικα κουπάτ. Το νηπιαγωγείο γέμισε υπέροχες μυρωδιές, χαμόγελα και δημιουργικότητα.

Στη συνέχεια περάσαμε στο μεγάλο χώρο του νηπιαγωγείου μας και στολίσαμε και το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό, διαλέγοντας στολίδια, κρεμώντας μπάλες και φωτάκια και γεμίζοντας την αίθουσα με γέλια και γιορτινή διάθεση.

















Τελευταία ανάρτηση

Σχέδιο Δράσης: «Ανακαλύπτω την Πόλη μου»

 Σχέδιο Δράσης: «Ανακαλύπτω την Πόλη μου» Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το Σχέδιο Δράσης με τίτλο «Ανακα...

Δημοφιλέστερες αναρτήσεις